niedziela, 23 października 2011

Muffiny z dżemem truskawkowym

Nigdy wcześniej nie robiłam muffin z dżemem i nawet nie miałam takiego zamiaru, ale kiedy około godziny 1 w nocy nie mogłam znaleźć w lodówce masła orzechowego, natknęłam się na tegoroczny specjał mojej mamy. Pyszny, słodki, truskawkowy. Natchniona owym smakołykiem zmieniłam plan działania i upiekłam migdałowe muffinki z dżemem.




Składniki:
  • 1 i 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • kilka łyżek zmielonych migdałów (2-4)
  • 1/2 - 3/4 szkl. cukru pudru - ilość jest zależna od tego,jak bardzo słodki jest dżem
  • 1 szkl. mleka
  • 1/3 szkl. oleju
  • 1 wiejskie jajo
  • 1 łyżeczka ekstraktu z migdałów
  • dżem truskawkowy
  • płatki migdałów
Przygotowujemy formę do pieczenia muffin - wykładamy ją papilotkami lub smarujemy masłem. 
Mąkę, proszek do pieczenia, zmielone migdały, cukier puder i sodę mieszamy w jednej misce. W drugiej miksujemy jajo, mleko, olej, ekstrakt. Następnie szybko łączymy zawartość obu naczyń łyżką. (Zbyt długie mieszanie bądź miksowanie może spowodować to,że babeczki nie wyrosną) . Foremkę możemy napełnić w dwojaki sposób: 1) nalewamy łyżkę masy, kładziemy na nią łyżeczkę dżemu, który przykrywamy kolejną łyżką masy, na wierzch kładziemy kilka płatków migdała. 2) napełniamy koszyczki do 3/4 wysokości, na wierzch kładziemy łyżeczkę dżemu, którą oprószamy kruszonką* i migdałami.
Pieczemy 20-25 min. w 180 stopniach.

* zimne masło + mąka + cukier -> gnieciemy palcami, ale nie wyrabiamy ciasta, kruszymy to,co nam wyjdzie.




1 komentarz:

  1. wlasnie wsadziłam do pieca - z dzemem jagodowym - czekamy patrzac przez szybe piekarnika - o matko ................... musza wyjsc

    OdpowiedzUsuń