poniedziałek, 9 lipca 2012

Ciasto z cukinią - Scarpaccia Viareggina

Pierwszy raz ciasto z cukinią jadłam podczas promocji książki Oli Seghi - Smaki Toskanii. Sprawa nie jest aż tak szalona, jak można by się było tego spodziewać, bo cukinia sama w sobie jest dość słodka. Mimo, że książkę mam od roku dopiero teraz zdecydowałam się na ten wypiek, bo zupełnie zapomniałam o tym przepisie. Ciasto jest słodkie i oryginalne, a do tego banalne. Wszystko wrzuca się do miski, miesza, przelewa do formy i piecze :) W dodatku nie potrzeba wymyślnych składników, jeśli macie cukinię to proponuję udać się do kuchni i od razu je upiec. 

Przepis z książki Smaki Toskanii Aleksandry Seghi.




Składniki:
  • 600g młodej cukinii
  • 2 jaja ekologiczne
  • 50g masła
  • 1/2 szkl. mleka
  • 150g mąki
  • 150g cukru
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • szczypta soli
  • oliwa z oliwek

 W dużej misce mieszamy wszystkie suche składniki, dodajemy roztopione masło, letnie mleko i jaja - miksujemy. Dodajemy cienko pokrojoną cukinię, mieszamy i przelewamy do wysmarowanej oliwą foremki. Przed włożeniem jej do piekarnika warto skropić cukinię oliwą. Pieczemy godzinę w 180 stopniach.


1 komentarz:

  1. Piekłam czekoladowe z cukinią. Tam warzywo było starte i każdy dziwił się, gdy o mówiłam, że w środku jest cukinia. Tutaj cukinia wyeksponowana jest wizualnie, ale podejrzewam, że i smakowo:) Trzeba będzie wypróbować zatem.

    OdpowiedzUsuń