czwartek, 12 grudnia 2013

dżem gruszkowo-czekoladowy

Dżem to nazwa trochę na wyrost, gdyż konsystencja nie jest dżemowa, ale nie wiem, jak to inaczej ująć. Może sos - gdybym drobniej pokroiła gruszki... W każdym razie nie o konsystencję tu chodzi, a o smak. A ten jest wyborny, jak na połączenie gruszek, gorzkiej czekolady i wanilii przystało. Ja swój dżem wykorzystałam do tortu, ale można go też używać do naleśników, gofrów, lodów itd.




Przepis z książki Smakowite prezenty Sigrid Verbert

Składniki (ja zrobiłam podwójną porcję, wystarczyło mi na tort i 4 małe słoiki):

  • 500g gruszek
  • 350g cukru
  • 120g gorzkiej czekolady (min. 60%)
  • sok z połówki cytryny
  • laska wanilii (ewentualnie można część cukru zastąpić cukierem z wanilią lub dodać 2 łyżki ekstraktu waniliowego)
Gruszki obieramy, wydrążamy gniazda nasienne i kroimy w kostkę. W garnku mieszamy je z cukrem, sokiem z cytryny i ziarenkami wyjętymi z wanilii, doprowadzamy do wrzenia. Zdejmujemy z ognia, dodajemy połamaną czekoladę i dokładnie mieszamy. Gdy ostygnie chowamy na noc do lodówki, następnego dnia znów doprowadzamy do wrzenia, gotujemy 7-8 min i przekładamy do wyparzonych słoików. Słoiki dobrze zakręcamy i stawiamy do góry nogami.

2 komentarze:

  1. Smakiem zapewne przypomina nutellę! Sama, nie przepadam za kremami kakaowymi, dlatego najprawdopodobniej takie połączenie by mi nie smakowało. Uwielbiam za to powidła śliwkowe - bardzo smakują mi te, produkowane przez https://www.herbapol.com.pl/produkt/powidla-sliwkowe

    OdpowiedzUsuń