niedziela, 18 sierpnia 2013

spaghetti alla puttanesca z cukinią

Nazwę tego dania można przetłumaczyć jako spaghetti ladacznicy (whore's style spaghetti).
 
To jest spaghetti alla puttanesca alla Dominika, bo to właśnie u niej jadłam taką wersję. Bez tuńczyka, ale z cukinią. Ja od siebie dodałam jeszcze troszkę chilli, bo jestem przyzwyczajona do ostrej puttaneski. Nie wszyscy lubią rybę w pomidorowym sosie, ale wg mnie w połączenie smaków jest bardzo dobre i dość oryginalne.







Składniki:
  • pełnoziarniste spaghetti
  • oliwa
  • cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • puszka pomidorów krojonych
  • puszka anchois
  • słoiczek kaparów
  • słoik czarnych oliwek
  • cukinia
  • sól morska, pieprz czarny, oregano, chilli (świeże/suszone drobno pokrojone lub pieprz cayenne)
Makaron gotujemy al dente (chwilę krócej niż poleca producent, bo jeszcze dojdzie w sosie)

Na oliwie szklimy cebulę (z odrobiną cukru i soli) na małym ogniu, dodajemy drobno pokrojone anchois i "kroimy" obieraczką cukinię. Gdy cebula będzie już prawie gotowa dodajemy wyciśnięty czosnek, pokrojone na pół oliwki, przyprawy i czekamy aż cukinia będzie miękka, a cebula szklista. Wtedy dodajemy pomidory (puszkę możemy wypłukać kilkoma łyżkami wody z makaronu i dolać do sosu) i kapary. Czekamy aż smaki się połączą, doprawiamy. Mieszamy z makaronem.

1 komentarz:

  1. Zapraszam do siebie na konkurs z super nagrodami - do wygrania książki oraz produkty Kupiec. Tematem konkursu są warzywa i owoce w roli głównej. Więcej informacji u mnie na blogu potravel.pl Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń