poniedziałek, 21 listopada 2011

Ciastka z masłem orzechowym

W książce Ciasta, ciastka i takie tam ten przepis widnieje pod tytułem: najlepsze ciastka świata. Zachęciło mnie to niezmiernie! Autorka dodaje, że sekret tkwi w maśle orzechowym i rzeczywiście to ono dominuje.
Wykonane są moją ulubioną metodą, co prawda nie mają pięknych kształtów, ale za robi się je szybko. A poza tym, takie duże płaskie ciastka są wg mnie urocze i kojarzą mi się z Kubusiem Puchatkiem ;)





Składniki:
  • 1 szkl. mąki orkiszowej i 1/4 szkl. mąki żytniej (w przepisie jest mąka pełnoziarnista)
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody
  • 3/4 kostki masła
  • 1 szkl. brązowego cukru
  • 1/2 szkl. masła orzechowego z kawałkami orzechów
  • jajo wiejskie
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • tabliczka mlecznej czekolady
Oba masła ucieramy z jajkiem i cukrem ( brązowym i waniliowym). Dodajemy mąkę z sodą, miksujemy. Czekoladę kruszymy i dodajemy do masy. Na papierze do pieczenia układamy kulki z ciasta w dużych odstępach, spłaszczamy je, wstawiamy do rozgrzanego do 190 stopni piekarnika i czekamy aż się zarumienią (7-9 min). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz