wtorek, 3 grudnia 2013

żytnie naleśniki z serkiem kozim, orzechami i smażonymi pomidorami

Trochę zdrowsza wersja uwielbianych przeze mnie naleśników. Ciasto wykonałam na bazie, bogatej w błonnik i minerały, mąki razowej (typ 2000, czyli zawierającej 2% substancji mineralnych). Takie ciasto gorzej się "klei", gdyż zawiera mniej glutenu, dlatego trzeba dać mu więcej czasu na odpoczynek i używać dobrej patelni z nieprzywierającą powłoką.



Składniki: [a) na 4 naleśniki wystarczy jedno jajo, ale jeśli chcecie zrobić ich więcej, dajcie więcej jajek  b) składniki najlepiej dawać na oko - tak by masa miała konsystencję jogurtu do picia]:

  • duże jajko
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1/2 szkl. wody
  • szczypta soli
  • mąka razowa
Mieszamy mokre składniki, dodajemy sól i tyle mąki, aby uzyskać konsystencję jogurtu do picia. Następnie zostawiamy ciasto w spokoju na co najmniej 30 min., później jeszcze raz mieszamy i smażymy z obu stron, bez tłuszczu na dobrze rozgrzanej patelni.

  • kozi twarożek
  • orzechy (ja dałam mielone laskowe i włoskie w kawałkach) - zarumienione na suchej patelni
  • jedno centymetrowe plastry pomidora
  • ser lazur
  • świeżo mielony pieprz 
Pomidory smażymy kilka chwil z każdej strony, można też zapiec je w piekarniku. 

Naleśniki smarujemy serkiem kozim, posypujemy orzechami, układamy gorące pomidory, kruszymy na nie lazur i mielimy pieprz. Ja nie używałam soli do pomidorów, bo lazur jest słonym serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz