niedziela, 4 listopada 2012

Krem z dyni z imbirem





Ostatnio, pierwszy raz w życiu, miałam ochotę na zupę - krem. Z reguły wolę zupy w których coś pływa i nawet jestem w stanie określić co, ale tym razem miałam ochotę na krem. Jako że sezon dyniowy trwa, postanowiłam zrobić ów krem właśnie z dyni. Doprawiłam (pięknie pachnącym!) imbirem i posypałam pestkami dyni. Smacznie i sezonowo.

A tu przepis na krem z dyni hokkaido.



Składniki:

  • ok. kilogram dyni (bez "środka" i skórki)
  • 1 duża cebula / 2 mniejsze
  • olej rzepakowy (ok. 3 łyżek)
  • 1/5 kostki masła
  • 2 marchewki
  • ok. 2 cm korzenia imbiru
  • sól, świeżo mielony pieprz, pieprz cayenne, szczypta słodkiej papryki, kilka kropel sosu sojowego jasnego (opcjonalnie - żeby zredukować ilość soli)
  • prażone pestki dyni
W garnku na oleju z  łyżeczką masła podsmażamy drobno pokrojoną cebulę, następnie dodajemy do niej starty na małych oczkach imbir. Później wrzucamy dynię pokrojoną w kostkę i marchewkę pokrojoną w talarki oraz resztę masła - obsmażamy.
Całość zalewamy wodą poniżej wysokości dyni i gotujemy. Doprawiamy solą, pieprzem (nie bójcie się pieprzu cayenne - jest bardzo ostry, ale nadaje charakter zupie), papryką i sosem sojowym. Następnie miksujemy blenderem na gładką masę.

Pestki dyni prażymy na suchej patelni aż się lekko zarumienią i posypujemy nimi zupę w misce.



1 komentarz:

  1. krem dyniowy - idealny na tę porę roku. na dzisiejszy dzień. leje, jest szaro i nic się nei chce. no, może czytać pod kocem z takim rozgrzewającym kremem :)

    OdpowiedzUsuń