piątek, 12 lipca 2013

gofry! dwa przepisy na klasyczne gofry


Napisawszy przepis na gofry z koperkiem zauważyłam, że jeszcze nigdy nie opublikowałam receptury na zwykłe, słodkie gofry!

Mimo iż te smakołyki najlepiej smakują nad morzem, to jednak czasem ma się na nie ochotę także w innych rejonach. W tym celu warto zaopatrzyć się w gofrownicę. Ja swoją kupiłam jak byłam dzieckiem i teraz, co jakiś czas ją wyciągam i napawam radością siebie i bliskich. Ostatnio gofry zrobiłam na piknik :)

Korzystam z dwóch przepisów. Jeden pochodzi z karteczki, która jest w mojej kuchni od początku mojej kariery gofrowej, a drugi jest autorstwa Michela Roux, z książki Jajka.


Przepis I:
  • 5 żółtek i 5 białek
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 kg. mąki tortowej
  • 2 szkl. mleka
  • 1 op. cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 250g stopionego masła (ew. margaryny)
Miksujemy żółtka z cukrem, dodajemy mąkę, mleko i proszek do pieczenia. Dodajemy tłuszcz. Miksujemy na jednolite ciasto. Ubijamy pianę z białek i delikatnie mieszamy ją z ciastem.

Przepis II (Michela Rouxa):
  • 2 żółtka i 2 białka
  • 15g drobnego cukru
  • 160g mąki
  • 50g stopionego masła
  • szczypta soli
  • 270ml mleka
  • kilka kropli esencji waniliowej
Żółtka, cukier, mąkę, masło, sól i 1/3 mleka mieszamy ze sobą na gładką masę, powoli dodając mleko. Na końcu dodajemy esencję, mieszamy i przykrywamy ciasto na czas ubicia piany - dodajemy ją i delikatnie mieszamy z ciastem.

Gofry pieczemy w rozgrzanej gofrownicy (można ją posmarować cienko masłem) aż będą rumiane, studzimy je na kratce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz