wtorek, 11 października 2011

ciasto bananowe

To ciasto postanowiłam zrobić, w czasie gdy odrywaniec cynamonowy rósł sobie w cieple. Jest na prawdę szybkie i nie wymaga dużo przygotowań. Ekonomicznie/Ekologicznie jest robić oba ciasta jednocześnie, gdyż pieką się w tej samej temperaturze, poza tym oba przepisy mają podane składniki na małą formę (keksówkę) i bardzo szybko znikają, więc lepiej od razu podwoić proporcję i zrobić dwa lub, tak jak ja, przygotować jedno podczas odpoczynku drugiego.
Przepis dostałam od Starki, która kiedyś przyniosła do liceum wypiek mamy, a ponieważ uwielbiam smak bananów od razu go polubiłam i teraz, po latach ;) upiekłam. Ciasto jest wilgotne i bardzo bananowe, od siebie dodałam kilka łyżek zmielonych orzechów laskowych.





Składniki:

  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. mąki
  • 3/4 kostki masła w temperaturze pokojowej
  • 3 jaja od kury z wolnego wybiegu
  • 4 dojrzałe banany
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • kilka łyżek zmielonych orzechów
Masło utrzeć z cukrem, dodawać po jajku wciąż ucierając. Dodać resztę składników, miksować. 
Banany rozgnieść widelcem i dodać do masy, wymieszać.
Piec ok.40 min. w 180 stopniach. Nie wyjmować od razu.
Oprószyć cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. Drogą kupna nabyłam dziś piekarnik.Z Garami Barbary planuję weekendować.Dziękuję za dostarczającą niezwykłych uciech stronę :) Luiza

    OdpowiedzUsuń
  2. Och! bardzo się cieszę i życzę powodzenia i smacznego :) liczę na relację
    !

    OdpowiedzUsuń