poniedziałek, 13 maja 2013

muffinki z malinami i białą czekoladą

Dawno nie robiłam muffinek, bo mi się znudziły, piekłam raczej tradycyjne ciasta drożdżowe i kruche. A dziś miałam ochotę na babeczki. Zrobiłam je z białą czekoladą i malinami :)




Składniki na 12-14 muffinek:

  • 1 duże jajo lub 2 małe jaja
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1/3 szkl. śmietany
  • 1/3 szkl. oleju lub rozpuszczonego masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 3/4 szkl. mąki
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • tabliczka białej czekolady
  • maliny (ja użyłam malin w słoiczku od Babci, ale mogą być też świeże owoce, ewentualnie dobry dżem)
Jaja, mleko, śmietanę, olej i ekstrakt z wanilii mieszamy w jednej misce, mąkę, cukier, proszek do pieczenia, solę mieszamy w drugiej misce, dodajemy drobno pokrojoną białą czekoladę. Suche składniki dodajemy do płynnych i krótko (!) mieszamy aż składniki się połączą.

Ciastem napełniamy foremki do muffinek mniej więcej do połowy, na to kładziemy trochę malin i przykrywamy łyżeczką ciasta.
Pieczemy w 190 stopniach bez termoobiegu przez ok. 20 min.
Gdy ostygną można je polać lukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz