sobota, 16 lutego 2013

porowe risotto z cheddarem

Dla mnie risotto to, oprócz ryżu, cytryna i parmezan. A Nigella zrobiła wersję z cheddarem bez cytryny, z ciekawości chciałam spróbować, co z tego wyjdzie. Poza serem jest jeszcze por i szczypiorek, które bardzo lubię, więc wzięłam się do pracy. Do przepisowych składników dodałam świeżo mielony pieprz i (jednak) cytrynę.
To danie jest bardzo w stylu Nigelli. I zalicza się do jej potraw na poprawę humoru.





Składniki:
  • 500g ryżu do risotto (np. arborio)
  • młode pory lub dymki
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki oleju
  • 250g cheddara drobno pokrojonego lub startego
  • 1,5 -2 l gorącego bulionu warzywnego
  • 250ml białego wytrawnego wina
  • 1 łyżeczka musztardy dijon
  • sok z połowy cytryny
  • świeżo mielony pieprz
  • szczypiorek z dymek drobno pokrojony
Drobno pokrojone pory lub dymki podsmażamy na maśle z olejem, aż zmiękną. Dodajemy ryż i podsmażamy, mieszając (tak żeby wszystkie ziarenka były w tłuszczu). Dodajemy wino oraz musztardę, mieszamy aż wyparuje. Następnie dodajemy po chochli (ja robię bulion w dzbanku i leję po trochu) wywaru i mieszamy. Ryż musi być al dente, warto go co jakiś czas próbować, nie musicie zużywać całego bulionu. Wyciskamy sok z cytryny i doprawiamy pieprzem. Gdy ryż będzie gotowy dodajemy cheddar i mieszamy aż się rozpuści. 
Podajemy ze świeżo mielonym pieprzem i szczypiorkiem.

2 komentarze: