poniedziałek, 1 kwietnia 2013

ciasteczka maślane (Nigella)

Nie ukrywam, że przy wyjmowaniu foremek do ciasteczek zastanawiałam się, czy nie wyjąć tych, które są przyzwyczajone do pierniczków. Pogoda za oknem pomyliła święta, a ja zrobiłam pisanki, kwiatki i moją wersję ośmiornic.
Jak to u Domowej Bogini bywa - wszystko możemy zrobić mikserem, ale ja wprawiwszy się przy zagniataniu mazurków (1,5 kg mąki) wykonałam ciasto po swojemu. Praca z ciastem okazała się całkiem przyjemna, jednak przy ozdabianiu zawsze brakuje mi cierpliwości...




Składniki:

  • 175g masła
  • 200g drobnego cukru
  • 2 jaja
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 400g mąki pszennej + do podsypywania
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • lukier: cukier puder + wrzątek + barwnik
Mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sól mieszamy na stolnicy. Dodajemy zimne masło i ciachamy je zimnym nożem jak najdrobniej. Dodajemy jaja i ekstrakt i zagniatamy jednolite ciasto. Wstawiamy je do lodówki na godzinę. Następnie podsypując mąką rozwałkowujemy na 3-5 mm i wycinamy ciastka. Pieczemy na papierze do pieczenia przez ok.8-10 min. - aż będą lekko rumiane. Po wystudzeniu dekorujemy.

Lukier:
Szklankę cukru pudru mieszamy z kilkoma łyżkami wrzątku na gęstą pastę. Można dodać barwnik spożywczy w żelu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz