sobota, 23 marca 2013

Budyń marchewkowy

Bardzo zaintrygował mnie ten przepis na jadlonomia.pl i musiałam go zrobić. Zawsze wolałam domowe budynie od tych z torebki, a do tego wszystko, co było potrzebne, miałam na wyciągnięcie ręki, więc nic nie mogło mnie powstrzymać. I tak powstał budyń o smaku zimowym, co niestety, pasuje do widoku za oknem. A marchewka nie od dziś udaje pomarańczę tworząc pomarańczowe wariacje.



Składniki na ok.3 porcje:

  • 2 + 1/3 szkl. mleka
  • 1 duża marchewka
  • laska cynamonu
  • 1/2 łyżeczki skórki otartej z pomarańczy
  • 4 łyżki cukru trzcinowego (lub syropu z agawy)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 

W 2 szklankach mleka gotujemy drobno pokrojoną marchewkę, laskę cynamonu, cukier i skórkę pomarańczy. (Uważamy żeby mleko się nie przypaliło). Gdy marchewka będzie miękka, wyjmujemy cynamon, zdejmujemy garnek z ognia i blenderujemy całość na gładką masę.
Do 1/3 szkl. zimnego mleka wrzucamy mąkę ziemniaczaną, mieszamy i wlewamy do gotującego się mleka marchewkowego - ciągle mieszając trzepaczką, aż uzyskamy kremową konsystencję budyniu.
A wierzch można oprószyć cynamonem.

4 komentarze:

  1. fajny pomysł o marchewkowego nie jadłam jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. WOW, nie jadłam nic takiego jeszcze, a że mam wszystkie składniki w domu, to może dziś na deser się pojawi :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, świetny pomysł, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny, też już się do niego przymierzam :-)

    OdpowiedzUsuń