wtorek, 6 września 2011

"sushi" cukiniowo-dyniowe

Dostałam 7 kg dyni!Połowę zamroziłam, zrobiłam kilka sosów, trochę kremów,a dynia wciąż nie została zjedzona. Zaczęło się kombinowanie...i tak sięgnęłam po Przemytników marchewki,groszku i soczewicy i znalazłam przepis na roladki z cukinii. Są bardzo smaczne,ale muszę przyznać,że nie jest to najłatwiejsza przystawka,choć bardzo efektowna!


Składniki:
  • 4 małe cukinie
  • 3/4 szklanki ryżu jaśminowego
  • 1,5 szklanki wody
  • 2 szklanki startej dyni
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • 1/2 szklanki mleka sojowego lub krowiego
  • 4 łyżki posiekanego szczypiorku
  • sok z połowy cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • pół łyżeczki zielonego pieprzu
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
  • sól,pieprz
Cukinie kroimy obieraczką w cienkie plastry i gotujemy na parze przez ok. 5 min. Najlepiej ułożyć ją tak, by nie miała szansy się połamać. Po ugotowaniu skraplamy ja oliwą i posypujemy zielonym pieprzem.

Na rozgrzanym oleju rumienimy imbir, następnie wrzucamy wyciśnięty czosnek, dynię i dusimy aż dynia zmięknie. Dodajemy sok z cytryny, sól, pieprz. Całość dokładnie miksujemy.

Ryż gotujemy w osolonej wodzie (ok.pół łyżeczki soli) uważając by się nie przypalił. Po ugotowaniu do mleka dodajemy 2 łyżki ryżu, szczypiorek, olej sezamowy i miksujemy blenderem. Następnie mieszamy z resztą ryżu.

Składniki są już gotowe, teraz najtrudniejsze zadanie czyli wykonanie roladek. Ja do tego używałam maty do sushi, co gorąco polecam.

Cukinię, ryż i dynię układamy tak jak na zdjęciu, następnie robimy delikatnie "rulonik", (można sobie pomóc licznymi instrukcjami na youtube, np. ) który kroimy BARDZO OSTRYM NOŻEM w plastry.

Cukiniowo-dyniowe maki są smaczne w połączeniu z sosem sojowym i chrzanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz